En Helt ok vecka

Den här veckan har varit bra! Bra väder och en hel del kul aktiviteter.
Det började med fisketuren som redan är bloggad, på tisdagen så bar det av till Göteborg igen för en otroligt snabb visit. Kl 15.00 travade jag och Sandra in på Liseberg vilket var målet för dagen. Efter en snabb lunch på nån krog där inne så var det dax att börja åka. Vi mjukstartade med den klasiska bergbanan och gick där efter igenom alla atraktioner värda namnet, vid 20.00 tiden kände vi oss nöjda och hungriga så vi gick upp till avenyn, där det blev en helt ok middag med fisk och vin. Efter det avrundade vi med en öl och en cider innan vi gick tillbax till hotellet för att sova.

När jag kom hem på onsdagen så tog jag det väldigt lugnt på dagen, jag hade bestämt med Sandra att vi skulle kolla på film senare, efter det skulle det natt badas. När filmen var slut såg Sandra så trött ut så man kunde tro att hon skulle klappa ihop och dö. Efter att hon lyckats släpa sig hem, så åkte jag, Fredrik, Emil och Irene ut till Lidsjön i råby. Så mörkt som det var där så var det ett under att man lyckades hitta ner till sjön. Efter två snabba dopp konstaterade vi att det var alldeles för mörkt för att bada så vi åkte till Max för att äta deras (i mitt tycke) Halv misslyckade hamburgare. Jag blev dock posetivt överaskad, Det smakade riktigt gott den här gången.

Torsdag = film dag. Jag, Rille, Tosse och Cajsa Tittade på Children of Men, En helt ok film med väldigt snygga filmningar (tack för tippset Fredric) efter filmen titta vi på ett par klasiska avsnitt percy tårar, efter det så gick Tosse och Rille hem, Jag och Cajsa hade där i mot inte gett upp vi drog igenom två filmer till, först Shutter och sen Lock stock (den senare mest för att Cajsa skulle våga gå hem efter den första ;-)

Igår så gjorde jag något som jag inte brukar göra jag satte mig mitt på dagen för att läsa, jag fick nämligen en bok av mina föräldrar när jag fyllde år i söndags. Jag har redan läst över halva boken, vilket är helt otroligt! Böcker har aldrig riktigt varit min grej.
På kvällen satt jag och Tobbe på hans balkong, vi drog i oss 1 kilo kräftor var och ett gäng öl. Efter det begav vi oss ner till Lotsen. Väl frame på Lotsen dracks det en del (det var alldeles för lite trängsel i baren) väl tillbaka hemma hos Tobbe för att hämta Longboarden, avrundade vi med en folköl, Efter det surfa jag som en kung över Nyköpings gator hemåt. Nu sitter jag här och väntar på Att tvättmaskinerna ska bli klara. Jag har nämligen inga rena kläder kvar.
Tvätt dagar är verkligen underbara!!


 

Kommentarer
Postat av: Cajsa

jag trodde jag sa till dig att mitt fjolleri inte fick nämnas för någon! Och så bloggar du det din jävel. Det här ska då få igen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback