Då var vi på 10-talet då, men jag minns tillbaka på året som var (i detta inläg iaf)

Känns helt stört att det redan är ett år sedan jag skrev en samanställning av det gångna året, kunde lika gärna varit en vecka sedan. Men tänker jag efter så har det hänt en del iaf.

Vid starten av 2009 bodde jag fortfarande kvar i Göteborg och jobbade på Bliss, dock ville inte ägaren fortsätta med samma koncept som tidigare samt att Alex som varit kökschef slutat och Per min andra kolega var på väg till New york för att jobba där. Jag sa upp mig och flyttade tillbaka till Nyköping och min gamla lägenhet.

Våren och sommaren rullade på och jag har knappt varit utanför Nyköping på hela resterande året.
Eller ja, En tur till Oslo, ett par kryssningar, Stockholm och Norrköping har jag ju iaf varit i.

Sommaren jobbade jag på Skeppsbron 11, Tellus och Blommenhof. Hösten/vintern har jag varit på Blommenhof och gjorde i egen mening det bästa julbordet där ever! Med god hjälp av mina underbara kolegor då förstås. :)

2009 var ett år av fest, fest och åter fest och för att vara lite djup så var det även året då jag till sist tog mig ur ett mörker som mer eller mindre omslutit mig de senaste 2 åren. Tack som fan till mig själv! Som jag har väntat.

Avslutningsvis så lyckades jag den 23 december med att få en ny anställning på Connect Hotel Skavsta och börjar jobba där om ca 11 timmar. Ska bli en mycket spännande start på det nya deceniet.



Just det Bör väll även nämna att jag blev båtägare under våren.... Jag och Johan renoverde på varenda ledig stund i 6 veckor. Den flöt 1 vecka, sjönk, Flöt 3 veckor, sjönk. Totalt han jag med 4 turer. Jävlar vad jag tyckte om den båten först. Men nu är det nog mer någon slags "Unicorn" känsla.. Får väll ge det ett nytt försök nästa år om man orkar.


Kommentarer
Postat av: Simon

Hurra för dig! =)

Hurra för Mig!

2010-01-04 @ 13:01:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback