Helg

Inte ska man tro att man får vila för att det är helg, imorgon blir det fullt ställ hela dagen och på söndag är det julbords premiär för mig. Det gäller att ligga i :)

Kvällen har spenderats med brodern, lite bowling och en pizza efteråt, Nice!
Efter en liten taktik vila blev det en sväng förbi Björn för att ta ett litet smakprov av glöggen.

en historia från kvällen:
Vi har gjort 30 liter egen glögg jag, kocken och Björn, som det nu är tänkt att jäst partiklarna ska sjunka till botten på.

Kocken tar ett stadigt tag om glögg sleven och rör runt:

Jag: VA Fan!! Du kan ju inte röra runt, då pajar ju klarnings processen!

Kocken: Men det är ju det som är det "goda"

Suck... Vi har olika sätt att se på saken tror jag. Vissa gillar klar glögg, andra grumlig med jäst i :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback